Strikkeprinsessas Julekalender 2: Varme rumper

Guttene trenger å holde rumpene varme i barnehagen. Her er endelig to rillestrikkede bukser som passer nettopp til dette formålet.

Rillestrikkede ullbukser #1

Den gråbeige buksen er opprinnelig et havarert prosjekt til S. Nå er den montert og klar for å varme O’s rumpe når hans første barnehagehøst starter. Denne tror jeg er strikket i lanett på pinner nr 3 (eller kanskje noe babyull?), jeg skulle brukt alle 5 pinnene i stedet for å være lat med 4… Jeg tipper oppskriften er fra ett av Sandnesgarns hefter. Den gulorange er til S, og matcher den gulorange Mariusen jeg strikket til han i sommer. Denne er strikket i Drops’ Alpaca på pinner nr. 3, og oppskriften finner du her.

marius med rillestrikket bukse

Denne Mariusen er allerede meget godt brukt kan jeg fortelle!

Oppsummert: kjeeedelig, men anvennelig strikk!

God 2. advent til deg♥

Én kommentar to “Strikkeprinsessas Julekalender 2: Varme rumper”

  1. I all enkelthet på en fredag « Strikkeprinsessas hjertebarn Says:

    […] var svært fornøyd, selv om det kanskje ikke ser slik ut Her poserer han i buksa og genseren jeg har strikket tidligere- høyt verdsatte plagg denne […]

Legg igjen en kommentar

