Lillebrors vintage bleiebukse i perlestrikk

Jeg har endelig fått montert ferdig denne søte buksen- på tide ser det ut til!

Er den ikke bare helt utrolig søt?

Oppskriften er av god gammel årgang- nærmere bestemt fra 1952. Jeg er så heldig å ha fått noen gamle oppskrifthefter fra min mormors tid i min varetekt, og dette er første prosjekt ut. Oppskriftene er noe mangelfulle, så jeg har gjort mitt beste for å fylle inn «hullene». Buksen er strikket i Sandnes Duo på pinne nr. 3, og jeg har bestemt meg for å dele oppskriften med dere her.

Jeg håper jeg får se flere varinter etter hvert- kan tenke meg den er lekker i glattstrikk av brunt garn med treknapper også!

God helg til deg!

2 kommentar to “Lillebrors vintage bleiebukse i perlestrikk”

  1. silje Says:

    Så utruleg mykje fint du lagar!! Blir skikkelig inspirert🙂
    Silje

  2. ralfefarfars paradis Says:

    Så utrolig fin den var, skikkelig nostalgisk. Skulle gjerne fått strikket litt mer- men tiden strekker ikke til. Så mye fint du både strikker og syr- og så moro at du ble inspirert av babyteppet;) Håper dere har en riktig kosedag;)

Legg igjen en kommentar

