Drømmen om en Kili #1: Sengebeskytter og dynetrekk

Jeg klarte til slutt å overtale mannen om at en Kili (Juno re-made og eu-godkjent) var en svært fornuftig og høyst nødvendig investering til lillebrorrommet.

image

Og den gjør seg ganske godt, ikke sant? 🙂

image

image

Jeg måtte jo såklart sy min egen sengebeskytter ettersom de butikkjøpte hverken passet fargetemaet på lillebrors rom eller det som var igjen i lommeboken når sengen var betalt. Men det skulle vise seg å bli litt av et prosjekt! Jeg har brukt en billig overmadrass fra IKEA som fyll samt glidelås som lukning. Om noen er interessert i fremgangsmåten er det bare å si ifra, så kan jeg beskrive fremgangsmåten så godt jeg kan.

Av restestoffet ble det et matchende lappedynetrekk.

image

Diverse på fremsiden og blomsterstoff fra fjorårets S&S salg på baksiden.

…og ett til
q

image

Gule hvaler fra Stof2000 (jeg kommer til å angre!!) og skyer fra Ohlssons. Dette har jeg også forsynt med en hvit tittekant, i mangel på en brun.

Jeg elsker hvordan litt stoff kan endre møblers personlighet til å passe ens egen!

image

6 kommentar to “Drømmen om en Kili #1: Sengebeskytter og dynetrekk”

  1. Inger Lise - TiddyMin Says:

    Utrolig stilig gutterom det der! :))

    Ble en fin sengekant, du er nok så flink skal du vile! :))

    • strikkeprinsessa Says:

      Tusen takk:) Jeg tror gutterom kan være minst like morsomme å innrede som jenterom, i allefall så lenge mor får bestemme 😉

  2. mali-mo Says:

    Så kjempefint det ble med kili seng..og kjempefin sengekant!!Jeg håper virkelig at de jeg har fra før paser denne sengen, for den blir kombinert jue/ bursdagsgave til vår lillebror her hjemme dette året. Må grave dypt i lommeboken for denne ja ;/

    Gratulerer så mye med lille O, og så må jeg si det var såååå kjekt å lese at du lot deg inspirere av meg til å strikke prinseteppe!!! Det ble nydelig, og jeg er helt enig med deg i at den fargen er fin!

    Ha en fortsatt flott mandag!

    • strikkeprinsessa Says:

      Ja, jeg er nok ikke alene om å møblere barnerommet med denne modellen om dagen 😉 Så gøy at deres lillebror også skal få en:) Det som er litt vanskelig med denbe senga er plexiglasset i gavlene som gjør det umulig å knyte fast en sengekant. Modellene som vanligvis brukes til denne sengen er derfor så tykke at de «står av seg selv», slik som den jeg har sydd her. I tillegg er de en del høyere. Håper de du har passer, ellers ser jeg jo at du er en habil syerske 😉

      Takk for gratulasjon! Umulig å ikke la seg inspirere av de nydelige bildene du tar i deres vakre hjem. Jeg er imponert over hvordan du får tid med både lillebror og bittelillesøster hjemme!

      klem 🙂

  3. Malin Says:

    Hei Strikkeprinsessa
    Og du som sier at interiør er vanskelig. Tror det er på tide å børste av den usikkerheten din 😉 For dette kan du. Gutterommene er dødsfine. Skikkelig deg
    Håper at O er over den verste perioden nå….. Slik at vi kan treffes snart. Juleverksted oss meg kanskje???
    Savner dere
    Stor klem fra Trøskennissene

    • strikkeprinsessa Says:

      Du er så snill søta 🙂 Vi er nok ikke «på den andre siden» enda- O har hatt et par skrekkelige uker nå, og S har hatt enda en rinde med omgangssyken… Vi krysser fingrene for at O kommer seg litt fortere enn storebror! Men vi kommer gjerne en tur likevel vi 🙂
      Stor klem

Legg igjen en kommentar

