Tapet og something pretty

Vi rakk nesten å gjøre ferdig lillebrors rom før han meldte sin ankomst. Nå kjenner jeg at de resterende detaljene får vente en liten stund! Mannens snille onkel T tapetserte fondveggen på det nye barne rommet på 1-2-3- ingen jobb for trente hender tydeligvis *smiler*

Den supersøte tapeten er fra ferm, og er kjøpt hos Sprell. I utgangspunktet hadde jeg tenkt at vi skulle bruke tapeten som heter marionette, men jeg er glad for at jeg  til slutt valgte denne- den danner et litt sartere utgangspunkt for fargepaletten- perfekt til lillebrorrommet!

Puten er heklet av rester fra et annet prosjekt jeg har til gode å vise frem. Jeg har brukt (favoritten) nepal fra drops og heklenål nummer 5,5. Oppskriften er en blomsterversjon av popcornmasken og heter «something pretty»; gratis oppskrift på ruten finner du her. Baksiden er av stoff med konvoluttåpning i S&S herlige uglestoff fra vinterkolleksjonen.

Tusen takk for de koselige gratulasjonene ♥

Tett inntil i bæresjal ♥

God søndagskveld til deg!

2 kommentar to “Tapet og something pretty”

  1. Ihorten Says:

    Du har ikke oppskriften på blomstene? Har lenge slitt med akkurat disse, da jeg bare har oppskrift på engelsk, som jeg ikke skjønner noe av… Har saumfart nettet og kastet maaaangle blomster i forsøk på å det til, men uten hell!

  2. strikkeprinsessa Says:

    Hei du! Har du funnet ut av dette enda? Husker jeg også slet litt med mønsteret, og at jeg til slutt laget min «egen» vri. Jeg kan forsøke å hekle en blomst til og skrive ned mpnsteret på norsk om du fremdeles trenger hjelp?

Legg igjen en kommentar

