To gode venner

Hopp og Sprett har funnet veien ut av min symaskin, og de er gode venner til tross for at de er litt ulike.

Legg merke til husfruen i morgenkåpe haha. Bildet er tatt ca. klokka 04.00 på morgenen- insomniaen har kommet til meg.

Lyseblå Hopp fikk bli med på barselbesøk til verdens fineste E i dag. Min gode venninne A har fått en nydelig gutt, og kanskje blir han og lillebror også gode venner? Turkise Sprett får i alle fall bli i heimen. Fra før har E også fått dette teppet. Mønsteret til kaninbamsen kan du kjøpe for en rimelig penge her.

Til lille E ble det også et par tovede tøfler. Etter å ha blitt inspirert av Gørils stjernetøfler bestemte jeg meg for å forsøke meg på et par selv. Jeg har brukt Garnstudios oppskrift på selve tøffelen, og så har jeg slik som Gøril strikket en lang vrangbord slik at tøffelen skal holde seg på de ivrige babyføttene. Denne har jeg sydd på etter toving. Til disse (ca. str. 1-3 mnd) har jeg brukt litt under ett nøste ullteppegarn fra Sparkjøp- et garn som tover fint på 40 grader. 

Det er så rart å tenke på at vi selv også snart har en liten nydelig baby i hus ♥ 

5 kommentar to “To gode venner”

  1. Min kreative krok (Hanne Siri) Says:

    Disse to var søte:)

  2. Torill Says:

    Hei.:) Vil takke så mye for den nydelige bodyen og lua vi fikk i gave. Tirsdag denne uka kom det ei perfekt lita frøken. S var så søt når han skulle gi meg gaven, hjalp meg å pakke opp, tok på magen og sa at det var til lillebror i magen. Hvordan går det med deg? Ikke så lenge igjen nå, selv om det kanskje føles sånn, det syntes iallefall jeg helt på slutten. Masse lykke til.🙂

  3. strikkeprinsessa Says:

    Men Torill- så utrolig hyggelig å høre! Gratulerer så mye😀 Og da gikk det vel bra også da, siden du er på nett allerede?😉 S prater fremdeles masse om deg, og når vi spør hvem han har lekt med, svarer han fremdeles «tooorill»🙂 Så hyggelig at du tenkte på meg- her er det 4 uker til termin, men ingenting er klart enda- men fysisk skal det bli veldig godt å bli ferdig! Håper dere får en strålende barseltid, og at vi sees når lillebror (forhåpentligvis) begynner i bhg neste høst🙂 klem

    • Torill Says:

      Tusen takk.🙂 Ja, alt gikk veldig bra.
      Så koselig å høre at S ikke har glemt meg.😉
      Ja, da sees vi nok.😉
      Masse lykke til med siste del av svangerskapet, håper også dere får en fantastisk barseltid.🙂

  4. Puff Daddy’s baby til min baby « Strikkeprinsessas hjertebarn Says:

    […] Her er et utvalg av O’s gode venner- maileggiraffen er så søt ♥. Mr. kanin har jeg sydd, og litt mer om ham finner du her. […]

Legg igjen en kommentar

