Kom sommer!

Hittil har våren vært temmelig kald og guffen, men ryktene skal ha det til at nå skal visst værgudene snart smile til oss på østlandet også! I den anledning syntes jeg det passet å ta frem et par sommerplagg av de fantastiske bomullsstoffene fra Graziela som kom hjem en gang i februar.

Motivene på disse stoffene er rene fargeeksplosjoner, og jeg elsker det naive 70-tallsuttrykket. Jeg har forøvrig valgt å kombinere de tøffe eplene med elefanter på grønt fra Stof 2000 og guloransje skyer fra Ohlssons i S’s retroskjorte, mens kusine M’s tunika har fått guloransje kløver, også fra Ohlssons. Mønsteret er egne variasjoner over Günthers skjortemønster fra 60-tallsboken «børnetøj du selv kan sy«. Etter at plaggene er prøvet på kan jeg se at det ville være en klar fordel om skjortene var utstyrt med glidelås i siden for å lette av-og påkledning av utålmodige små, samt en liten justering av størrelsen på halsåpningen. Men de fungerer så fort de er på! Det er ikke så lett å se hvor klare fargene egentlig er på bilder tatt i direkte sollys, men på bilder tatt innendørs kan man få et litt bedre inntrykk:

Jeg har planer om å dedikere et eget innlegg til de nydelige stoffene fra Graziela, så om litt skal du få se alle skattene jeg fikk hjem fra Tyskland!

I morgen er det siste mulighet til å bli med på giveawayen min– på mangdag trekkes vinneren🙂

En god lørdagskveld til deg!

2 kommentar to “Kom sommer!”

  1. ralfefarfars paradis Says:

    Så utrolig nydelig- du er kjempeflink!!

    • strikkeprinsessa Says:

      Tusen takk for hyggelig kommentar! Jeg holder på å planlegge lillebrors rom, og det er ikke til å stikke under en stol at du er en stor inspirasjon med dine fantastiske gutterom🙂

Legg igjen en kommentar

