Rødt, hvitt og blått

Gratulerer med dagen alle sammen! Håper du har hatt en koselig dag med familie og venner – det har vi🙂 Og hva passer vel ikke bedre på en håndarbeidsblogg denne dag enn en klassisk Marius?

Endelig- en rundfelt Marius! Ikke noe bry med klipping i strikketøyet på dette prosjektet, og det betyr for min del at det er litt lettere å mobilisere til monteringsarbeid. Det blir nok flere gensere etter rundfellingsprinsippet fra denne kanten! Settet er strikket etter mønster fra Sandnesgarns hefte «klassikere 1-4». Buksen er «bukse i lanett», men her har jeg selv lagt til Mariusmønsteret nederst på beina. Hele settet er strikket i str. 4 år med lanett på pinne 2 og 2,5. Litt tålmodighetsarbeid med så tynne pinner i så stor størrelse, men det ble da klart til slutt, og det er godt at plaggene ikke er for tykke når de skal brukes under lekedressen :) Tror nok denne størrelsen er litt i største laget til S neste vinter, men heller for stort enn for lite!

Midt oppe i babystrikkemodusen jeg er i nå kom jeg til å tenke på hvordan barseliden med S var. Han hadde kolikk, og ikke så mye som en maske eller et sting ble det de første månedene. Så om historien gjentar seg denne gangen må jeg sørge for å ha vinterklærne til S klare før lillebror gjør sin entre. Jeg kan jo ikke glemme bort den store fine gutten min heller ♥

I dag har vi kost oss med familien og tatt en bedre middag ute. Det passet formen min perfekt i år!

Kusine og fettere ♥

Kos og nuss ♥

Det gikk på håret å få igjen bunaden i dag- 22+6 and counting!

Det er fremdeles mulig å bli med på giweawayen min om du har lyst :)

Én kommentar to “Rødt, hvitt og blått”

  1. Strikkeprinsessas julekalender 8: Mer Marius « Strikkeprinsessas hjertebarn Says:

    […] Den er super å ha i barnehagen akkurat nå, og passer fint inn i S’s “Mariuskolleksjon” hihi. Ensporet strikkemamma i år. De de to andre variantene jeg har strikket til storebror i år ser du her og her. […]

Legg igjen en kommentar

