Med en liten Mariusgutt i magen

♥♥♥

I min mage ligger det en liten lillebror. En liten vakker venn som vi skal møte om bare noen ganske få måneder. Er det ikke et under?  Om mulig føles det enda rarere og mer fantastisk enn den gang jeg gikk gravid med storebror. Et lite menneske. I min mage. Vår sønn og lillebror ♥ 

Det har blitt en lyseblå Marius -en liten sådan. Jeg hadde bestemt meg for at jeg etter ultralyden skulle sette igang med et kjønnsunøytralt «drømmeprosjekt» hvor fornuften ikke skulle få styre. For det er vel ikke spesielt fornuftig å bruke en hel haug med timer og energi på noe så smått som kanskje bare skal brukes noen få ganger? Eller? (Sengetøyet fra Princess var jo unektelig en inspirasjon til fargevalg 🙂 )

Oppskriften på bodyen finner du i SandnesGarns hefte «klassikere 0-4». Den er strikket i lanett på pinne nummer 2,5, og krever en god del tålmodighet etter min målestokk (selv om jeg ganske ofte har strikket plagg med tynne pinner). Om du lurer på hvordan den skal monteres, kan du lese min tutorial på montering av Mariusgenser her. Det er nesten samme prinsipp, men i bodyens tilfelle skal ikke skuldrene sys sammen.

De søte små tøflene er helet etter et mønster jeg ramlet over på Etsy. Det, sammen med mange andre vakre heklemønster finner du her.

Forøvrig er jeg helt forelsket i Marius om dagen, så det kan nok hende at det dukker opp flere plagg med samme tema etter hvert (om jeg da ikke bukker under etter enda en runde med omgangssyke 😦 ). Flere som er på Mariuskjøret?

 Håper dere får en deilig helg!

Advertisements

7 kommentar to “Med en liten Mariusgutt i magen”

  1. Bare meg... Says:

    Jeg er på mariuskjøret… Holder på med kjeledress til han i magen, kjøpt sengetøyet til hele familien… Tror det må bli lue og sokker til dressen… Pluss shopping hos ugly children. LITT ekstremt, men SÅ fint! 😉

    • strikkeprinsessa Says:

      Hehe, utrolig bra, og godt å høre at det ikke bare er meg 😉 Har lyst til å strikke Mariusvognteppe også! Strikker du dress i de klassiske Mariusfargene, eller har du også valgt den lyseblå varianten? Ugly childrens varianter er også superfine, og så er det deilig at plaggene er en del tynnere. Vi har en body etter storebror som lillebror får arve, men synes det er så dyrt for disse plaggene (selv om jeg jo bruker en haug med penger på garn da, men det er jo noe heelt annet 😉 ).

      • Bare meg... Says:

        Strikker klassisk Marius nå, men angret litt da jeg så den fine bodyen din! Det kan være det må bli en liten genser eller jakke også 😉 Akkurat ferdig med en Fanadress, så flere dresser blir litt mye! Lurte litt på et Marius sitteunderlag i gave til en turglad også… LITT ensformig for tiden 😀

        Godt det er flere enn meg som mener at garn er helt greit å handle uansett hvor tynn lommeboken er!!

  2. Ny sesong og bølgeskum av restegarn « Strikkeprinsessa's Blog Says:

    […] Strikkeprinsessa's Blog Just another WordPress.com weblog « Med en liten Mariusgutt i magen […]

  3. Nita Says:

    Så fin body :o) Det er fantastisk med en liten lillebror, her i huset har lillebroren allerede rukket å bli 1 år og snart 3 mnd og di to guttene har blitt gode venner og leker mye sammen (selv om det også er en del uenigheter ;o) Du har mye å glede deg til fremover! Masse lykke til når den tid kommer :o) Veldig fin blogg du har!

    God helg!

  4. strikkeprinsessa Says:

    Tusen takk, Nita 🙂 Ja, det blir stas met to gutter, jeg gleder meg! Men det blir spennende å se hvordan de kommer overens- storebror har full fart på trassen om dagen hehe. Håper helgen din også var god!

  5. Magnhild Says:

    Så fin denne er! Jeg fikk vite denne uken at vi venter en liten gutt, så nå har jeg også en slik i 0-3 mnd på pinnene. Har valgt en litt mørkere blå, men skal ha hvitt mønster som deg.

    Det er jo mye arbeid for noe som er passelig så kort, men den lille trenger jo noe varmt (og fint) den første tiden også 😉