En hemmelighet i røde sko

Det er på tide å avsløre hemmeligheten som er skyld i mtt blogge- og håndarbedsfravær. I min mage ligger nemlig en lillebror -eller søster som er ventet til denne verden  midten av september❤ .

Det første håndarbeidsrelaterte beviset ser du her:

Et par røde heklede baby converse. Jeg valgte nok et litt hardt spunnet garn, et tykkere hadde gjort støvelen litt mer stabil. Oppskriften jeg har brukt finner du hos pysselkiissen -og den er gratis!

Den lille tassen har så langt ikke gjort det så lett for mor å komme seg gjennom hverdagen- siden jul har dagene blant annet bydd på en grusom svangerskapskvalme, utmattethet, bekkenplager, omgangssyke, streptokokker, diverse annet rusk og nå de siste par ukene; lungebetennelse. Jeg trenger kanskje ikke å s at det har vært lite håndarbeid på gang den siste tiden? Symaskinene har ikke vært rørt på tolv uker (!)- det må være ny rekord. Men når kreftene har strukket til har jeg forsøkt å få litt sving på pinnene og heklenåla. En del prosjekter ble påbegynt før den tyngste perioden satt inn, og smått om sen begynner noen nå å bli ferdige🙂 Jeg har blant annet klart å ferdigstille et lite teppe.

Teppet er strikket på pinne nr 5,5 (og heklenål 3,5)  i det nydelige garnet lerke fra Dalegarn. Garnet er en herlig myk blanding av bomull og ull, og er perfekt til et tidlig høstbarn. Oppskriften finner du i heftet som heter «babytepper». Her er det forøvrig flere godbiter som jeg vurderer å kaste på🙂

Tidlig UL tydet på at den lille som gjemmer seg der inne er en lillebror, men på ordinær UL om en uke får vi forhåpentligvis vite det med litt større sikkerhet- det er tross alt viktig om man har lyst til å kreere annet enn kjønnsnøytralt babytøy. Magefølelsen sier likevel babyblått, og jeg må innrømme at jeg har tyvstartet litt på det blå😉

Så- det var min «lille» hemmelighet, er det flere av dere som venter i løpet av året?

11 kommentar to “En hemmelighet i røde sko”

  1. Silja Irene Kaldhol Says:

    Åååh, gratulerer så masse, en flott nyhet! Jeg ønsker deg en god og snill gravidetid framover, når den verste kvalmen og andre ting snart gir seg (forhåpentligvis!) Det var jo litt av hvert du hadde vært utfor hittil, så da må jo det meste være unnagjort! Og et nydelig lite teppe har du klart å lage midt oppi alt dette. Husk at det nå er tid for å RUGE… Jeg vil med det samme varmt anbefale deg Gry Aksnes, dersom du skulle være interessert i å ha noen til hjelp i løpet av svangerskapet, hun driver alt fra fødselsforberedende kurs med fokus på naturlig fødsel (både for mannen og kvinnen) til gravidmassasje (helt herlig!!) og babymassasje og doulatjenester. Se på http://www.doulasenteret.no/terapeuter/1/gry_aksnes. Jeg har vært hos henne før (og etter) begge mine fødsler🙂 Hun har så mye tips til alleslags plager🙂

    • strikkeprinsessa Says:

      Tusen takk, Silja🙂 Jeg skal nok passe på å ruge ja, forsøker å ta det litt mer med ro fremover! Jeg bor jo i Halden, og her er det knapt noen jordmor, og heller ikke så mange andre tilbud. Da vi bodde i Oslo var det litt lettere! Men takk for tipset🙂

  2. kirsti Says:

    Gratulerer så mye og lykke til fremover!😀

  3. Gunn Says:

    Gratulerer igjen min vakreste venn! Teppet og skoene var helt nydelige. Selv driver jeg å strikker teppe til Solvors baby som er ventet 17. mai(begynner å få dårlig tid!) Jeg er desverre ikke så avansert i stikkinga enda, men skal hekle en fin kant rundt i allefall🙂 Lykke til fremover og god bedring!

    • strikkeprinsessa Says:

      Takk min søte lille Gunn🙂 Skal Solvor ha? Så koselig! Så flink du er, gøy at du også har fått sansen for håndarbeid, lykke til med innspurten😉 Stor klem

  4. Nybegynner Says:

    Hei. Jeg venter selv en liten en i august. Og har tenkt til å begi meg ut på et strikkeprosjekt, jeg lurer på noe som enkelt som hvordan du pleier å starte å legge opp masker, lager du en dobbel løkke, som kan minne om en brille, som da utgjør de to første maskene på pinnen, eller gjør du som denne videoen viser: http://www.knittinghelp.com/video/play/long-tail-cast-on ?

    • strikkeprinsessa Says:

      Heisann! Så koselig med flere som venter. gratulerer🙂 Håper du har hatt en myk start😉 Jeg vet ikke om jeg kanskje gjør det feil, men jeg lager bare en løkke man kan «dra i», om du skjønner (legger trådene over hverandre til en «løkke» og drar den ene tråden opp igjennom, om det gir noen mening). Det er bare slik jeg alltid har gjort det🙂 Og takk for gratulasjonen!

  5. Magnhild Says:

    Gratulerer så mye med en liten på vei! Liker bloggen din veldig godt og titter innom fra tid til annen. Gleder meg til å se mer av det du lager til den lille. Min blogg kan du besøke på magnhildn.blogspot.com/

    Hilsen Magnhild

    • strikkeprinsessa Says:

      Hei Magnhild! Jeg er inne og snoker på bloggen din også🙂 Må si at jeg er utrolig imponert over hvor fort du lærer og alt det flotte du lager! Takk for gratulasjonen🙂

  6. Nybegynner Says:

    Jeg glemte jo å gratulere med graviditeten i farten. Gratulerer så mye!🙂

Legg igjen en kommentar

