En vågal fusjon

Jeg snuser ofte rundt etter inspirasjon på andres blogger. Da jeg ved et lykketreff ramlet over Retrostuffs blogg og så de fantastiske jakkene hun har laget ble jeg rett og slett nødt til å følge i samme spor.

Jeg så raskt at hun hadde brukt Günthers jakkemønstre, og heldig er jeg som har denne i boksamligen min. Det fikk bli brunt og orange til S, jeg synes det er en herlig kombinasjon. Dessuten hadde jeg en del vintage lappeteppebiter og rester i disse nyansene, og gjenbruk er jo tross alt en del av 70-tallets ånd.

For å gjøre jakken egnet til vår- og høstbruk valgte jeg å fôre den med brun fleece.

Jeg får liksom ikke helt bestemt meg om kombinasjonen er litt for vågal, eller om den er akkurat passe retrotøff. Jeg tror i alle fall at dette er en enten/eller jakke- enten så hater man stilen, eller så elsker man den. Dessverre var str. to år til knærten også litt vågalt- jakken passer nemlig akkurat. Den blir nok derfor ingen høstjakke. Men da har jeg jo et påskudd for å sy en ny😉

Om du også fikk lyst til å sy en slik jakke, men ikke vet helt hvordan har jeg laget en tutorial som beskriver hvordan du kan få det til. Sjekk den ut her eller bruk linken i margen til høyre. Håper noen får bruk for den🙂

4 kommentar to “En vågal fusjon”

  1. Silja Irene Kaldhol Says:

    Heeelt herlig!! Absolutt ikke for vågal, bare kjempefin! Og kjempemorsom ide å lage lappeteppestoff, og sy hva som helst av det! Kanskje jeg skal våge å benytte meg av arbeidsbeskrivelsen din🙂 Er en stund siden jeg sydde nå, har tatt eksamen som personlig trener på NIH siden sist, så det ble et annet fokus.🙂 Men nå vil jeg sy igjen!🙂

    • strikkeprinsessa Says:

      Tusen takk, Silja😀 Ja, det synes jeg du skulle- det går an å gjøre sånt litt av gangen også😉 Gratulerer som personlig trener forresten, kjempestas!!

  2. AvMeg Says:

    Så fin blogg du har. Jeg fant den da jeg søkte etter «DIY» på hvordan sy ribb i klærne🙂 Jeg blir følger🙂

    • strikkeprinsessa Says:

      Tusen takk for det🙂 Jeg ser at du ikke har lagt til noen blogg, er det deg som har bloggen AvMeg? Den er jeg i såfall ofte innomm for å la meg inspirere i retro-verden, masse herlige bilder og prosjekter🙂 Jeg har ikke hatt så mange oppdateringer i det siste, men en forklaring på det kommer om ikke lenge!

Legg igjen en kommentar

