Vakre og barnslige vimpler

S har hatt siste dag i sin gamle barnehage, og jeg kjenner det knyter seg litt i mammamagen. Kjenner at det er litt trist å flytte han fra noe han kjenner. Men jeg tror det komme til å bli flott i den nye barnehagen!

Jeg tenkte at det kunne være koselig om S kunne overrekke en avslutningsgave som barna i den gamle barnehagen kunne ha glede av. Da ble det vimpelrekker i herlige farger med alfabetet trykket på:

Det er ikke akkurat noen hemmelighet at putetrekk til S’s «lekestue» står på min to-do-list…

Siden min fine mann har bursdag i morgen, måtte det bli litt dekorasjon til han også.

En fargeglad vimpelrekke med budskap til bursdagsbarnet på!

Denne tenker jeg blir en fin pyntetradisjon på bursdager fremover, disse kan jo henges opp både ute og inne. Bokstavene på vimpelrekkene er trykket med tekstilmaling.

Gratulerer med dagen min elskede!

Har du også lyst til sy vimpler selv? Jeg har laget en stegvis veiledning for hvordan man kan få dette til. Den kan du finne her, eller i margen til høyre. Lykke til!

6 kommentar to “Vakre og barnslige vimpler”

  1. Gagn Says:

    Takk for inspirasjon og veiledning i lappeteppe-tutorialen din! No har eg laga mitt fyrste teppe. Og det blir sikkert fleir! Eg har linka til tutorialen din i blogginnlegget mitt.

    • strikkeprinsessa Says:

      Heisann, din blogg var ny for meg. Den var nydelig! Må si jeg skjemmes litt for strikkeaktiviteteten her i gården, etter at jeg fikk smaken på stoff har det vært vanskelig å få tåmodigheten til å strekke til pinnene🙂 Teppet ble flott! Koselig at du kunne bruke TUTen jeg har laget, og takk for link.

  2. Silje Says:

    Hei, kjempefine vimpler og akkurat det jeg trenger for å komme i gang selv=) Men jeg lurer fælt på hva du bruker for å trykke bokstavene?

    • strikkeprinsessa Says:

      Heisann🙂 Så hyggelig at du tror at du får bruk for den! Pussig at du spør, jeg holder akkurat på å lage en tutorial som beskriver hvordan man kan trykke på stoff. Den er snart klar, så det er bare å følge med! God sylyst!

  3. Strikkeprinsessas julekalender 20: Barnehagepresang « Strikkeprinsessas hjertebarn Says:

    […] om avdelingen fikk noe som alle kunne ha glede av. Jeg vurderte en stund om jeg skulle lage en alfabetvimpel lik den jeg laget til S’s første barnehage. Men i mangel på sammenhengende sytid bestemte […]

  4. Strikkeprinsessas julekalender 21: Pedagogisk Pynt « Strikkeprinsessas hjertebarn Says:

    […] (kjøleskapsmagneter fra en lokal interiørbutikk-spisebrikke i plast fra Åhlens- plansje fra den samme interiørbutikken- alfabetvimpel som jeg laget til S’s første barnehage (les mer om den her)) […]

Legg igjen en kommentar

