Stjernefeber!

Det har blitt litt stjerner på bestilling, og til bittesmå knøtt som ikke engang er født er disse!

Først ut en sparkebukse i lilla stretchjersey med hvite stjerner i str 56-62. Mamma M ytret litt fortvilelse om manglende fargeutvalg for små prinsesser- rosa er visst det som går og gjelder om dagen! Kantingen på denne er litt småpirk, men synes den ble OK. Det ble også en matchende lue i «toppmodellen»- stadig en favoritt.

Mamma A ville ha lik denne til sin lille knert, og da ble det det- match med søskendressene jeg laget til de andre guttene hennes :) Brukte tykk stretch i stedet for den tynne jeg brukte til Ss i bolen, og god sort ribb nede for at knappene ikke skal lage hull i stoffet. Matchende klassisk hjelmlue ble det også- litt skjøting bak pga svært ulik stoffkvalitet, men synes det ble en stilig effekt – og så var den en ekstragave fra meg så da gjør det vel ikke så mye:)

Håper både store og små blir fornøyde!🙂

3 kommentar to “Stjernefeber!”

  1. ★Mette★ Says:

    Hei🙂
    Hvor har du kjøpt disse to typene stjernestoff?
    Er det CeTho Designs du kjøper alt av stjernestoff, eller har du andre steder du har funnet det også?

    Mvh ★Mette★

    • strikkeprinsessa Says:

      Hei, Mette🙂 Jeg kjøper både fra cethos nettbutikk og direkte fra JNY design i Sverige. Hun sender dessverre ikke stoff til Norge lenger, men man kan bestille på poste restante til Strømstad om man er så heldig å bo i rimelig nærhet🙂 Jenny (JNY) har som regel et større fargeutvalg, men prisen skiller ikke veldig mye med mindre det er vesentlig stor forskjell i kursen mellom SEK og NOK. Noe av velouren med stjerner har jeg kjøpt fra stof2000 i Danmark, også til poste restante i Sverige for å unngå toll (jeg handler selvfølgelig innen de grensene som er max ift. å ta det tollfritt inn i Norge selv). Ellers vet jeg at textart har noe stjernejersey, men stjernene er mye mindre! Håper du ble noe klokere🙂

  2. ★Mette★ Says:

    Takk takk😀 Veldig grei info..
    Jeg så at det ikke sendes til Norge jah, men da får jeg kanskje benytte meg av familie i sverige, siden jeg bor i oslo og ikke har bil så jeg kan hente😀

    Takk takk!

Legg igjen en kommentar

