Hentedress og sikletiltak

GODT NYTTÅR til alle!

Ja, da var hentedressen til veslegutt tilsvarende den kusinen har fått ferdigstillt. Men her går det i mørk beige, som selvfølgelig matcher den strikkede dressen som skal under (som jeg har blogget om tidligere). Litt bekymret er jeg for at småtten skal bli for stor -dette er str. 50😮 Men jeg ville veldig gjerne ha noe som han ikke druknet i. Får ta med en reservedress i str 56 tror jeg😉

Mønsteret er ett av de enkleste og mest praktiske jeg har vært borte i, og er som tidligere nevnt fra Ottobre design. Fleecen er fra S&S og corden tror jeg er fra Fashion Fabricks club.

Er det noe jeg tror det kommer til å bli mye av utover våren, er det sikkel. Frire siklesmekker fritt tolket etter mo9ka designs teutorial har derfor sett dagens lys -tre til lillegutt og en i gave. Håper målene passer. Siklesmekkene har fleece på baksiden og er derfor myke og gode og kan absorbere fukt. Kan nok også med fordel benyttes som skjerf når det ikke lenger er så kaldt ute!

…Og til slutt et bulende bevis på at vår familie snart vil telle tre medlemmer; her er vi 35 uker på vei (nå er vi enda større😉 )

 

Ha en flott uke!

4 kommentar to “Hentedress og sikletiltak”

  1. Stine Says:

    Så flink du er!! Masse flotte ting du strikker og syr…. skulle ønske jeg hadde fått til halvparten! driver å strikker et nøstebarnteppe her jeg… blir nok med det til denne lille karen! Nydelig mage og nydelig som gravid er du! Fått den fine guttestripen på magen også ser jeg… jeg fikk jo ikke den før på sykehuset omtrent sist jeg… var jordmor som gjorde meg oppmerksom på den nemlig!🙂 Ikke kommet enda her… men den kommer nok, for er jo en gutt denne gangen også!! Kos deg videre i den siste innspurten nå da!! Lykke til!

    • strikkeprinsessa Says:

      Tusen takk, Stine:) Hører du er flott selv, og at du har en nusselig liten mage😉 Du skal ikke kimse av det å strikke teppe, det er nok jobb det😉 Er det guttestripe det er altså, håper i alle fall at den forsvinner etter han kommer ut! Du skal jo til pers like etter meg du, ønsker deg lykke til og en flott fødsel (sier jeg som ikke aner hva jeg går til haha)!

  2. Aina Says:

    Heisann!
    Bloggen din dukka opp då eg søkte på hentedress på google. Syns den dressen var veldig fin, og lurte på kor du har fått tak i mønsteret?
    Aina🙂

    • strikkeprinsessa Says:

      Hei Aina! Så koselig at du synes den var fin -den var veldig enkel å sy🙂 Jeg vet ikke om sybladet Ottobre design er kjent for deg, men dersom du går inn på http://www.ottobredesign.com/ og velger det språket du foretrekker kan du «bla» gjennom de ulike bladene. De forskjellige nummerne ligger på plukkbestilling slik at du bare kan bestille det eller de du ønsker. Hentedressen jeg har sydd er hentet fra nummer 4/2009 (den prikkete dressen). Jeg anbefaler å ikke bruke for stivt ytterstoff da det kan bli vanskelig å slå i trykknappene- lykke til🙂

Legg igjen en kommentar

