Pausestrikk

Jada, eksamensstresset raser som et uvær om dagen, men litt strikking må man da få tid til innimellom (Men ikke så mye blogging!). Luen som er en del av hentesettet ble ferdig for en god stund siden, men har ikke blitt blogget før nå stakkars (må feste tråder da men): 

En klassisk djevellue. Mønseret er fra Myk start; takk, Takk, TAKK for den fantastiske måten å strikke knytetråder på, det har jeg hatt problemer med en god stund!

Og HER har jeg tidenes festejobb:

Mamma har advart meg før mot å strikke mønster fram og tilbake på pinne, og jammen hadde hun ikke like rett som alltid. Tror det blir en GOD stund til jeg gjentar denne bedriften ;) Trådverket mangler jo åpenbart montring, som jo ikke er helt min favorittsyssel, men det kommer!

Nærbilde av det som skal være søte ekorn (men ikke heelt troverdig hehe😉 ):

Nokså søt ble den jo, så litt ergrelse underveis kan man tåle. Kan godt se for meg lillegutt i denne🙂 Jakken er strikket etter mønster fra Drops design og garnkvaliteten jeg har brukt er alpakka (som forøvrig er helt umulig å få jevn i strikken). Modellen i heftet var strikket i rosa og rødt, så jeg måtte gjøre egne fargevalg. Egentlig godt fornøyd med de:) 

På pinnene nå er en offwhite ullbukse fra Myk start som «matcher» jakka. Dette er bare rettstrikk med en farge frem og tilbake, så dette ble litt kjedelig igjen, men perfekt TVstrikk da😉

Ellers holder jeg på med julegaver til noen av de små snuppene som har kommet til i vennegjengen den siste tiden, så nå blir det snart noe rosa på bloggen igjen :) 

..og så har det blitt en liten produksjon av julekort! «Bare» 8 stykk igjen å lage hehe. Fant ut at det fikk bli alle eller ingen i år, og da er det vel ganske tydelig hvilket av alternativene vi landet på ;)Det skal være sagt at min kjære skal skrive på alle og lime inn årets julebilde, så det blir ikke mye arbeide på mor🙂 Og relativt ukompliserte er de fleste av de, men alltid koselig å få noe hjemmelaget!

GOD HELG til deg som måtte stikke innom -her blir det bare lesing i helga innfor tidenes SISTE eksamen på mandag. Tenk at det snart har gått fem år siden jeg begynte på universitetet… *puh*

2 kommentar to “Pausestrikk”

  1. Prinsessemamma Says:

    Nydelig ekornjakke🙂 Her er det svenskekakebaking i dag. Har testa den nye kjøkkenmaskinen. Den funkar heilt fint – men det er litt vanerksligare å berekne rett mjølmengd når eg ikkje har «kroppskontakt» med deigen😉

    Norsklærarmamma minner om at det heiter «…av deM» He he….

  2. Prinsessemamma Says:

    Det er dessutan vanskelig å stave vanskeligare, til og med for ein norsklærar😉 Lykke til med eksamen i morgon!