I all enkelthet på en fredag

Av og til er det deilig med et enkelt prosjekt som går litt av seg selv. Etter å ha skaffet meg Marthe Helgetuns bok «i all enkelthet» falt jeg fort for den rillestrikkede luen med flette og øreklaffer. Luen er strikket frem og tilbake og er ganske enkelt genial- rillestrikken gjør at den sitter tett og fint på et viltert barnehode, sik som storebrors.

Rillestrikket lue med flette

Rillestrikket lue med flette #2

Jeg har ikke brukt originalgarnet, men atter en gang Nepal fra Drops- fornøyd med det denne gangen også! Pinne nummer 5.

Luemodell

Mottakeren var svært fornøyd, selv om det kanskje ikke ser slik ut 😉 Her poserer han i buksa og genseren jeg har strikket tidligere- høyt verdsatte plagg denne vinteren!

Strikket hals

…en enkel strikket hals som endelig ble motert ferdig før jul. Strikkefakta er for lengst glemt da dette i utgangspunktet er et prosjekt fra i fjor.

Lillebror

En liten lillebrorupdate: Nå er han blitt tjukk og god, og har passert fire måneder allerede. I dag rullet han rundt for egen maskin for aller første gang! Vi kooser oss ♥ Her er lillebolla på leketeppet jeg har sydd og i sparkebuksen som mormor har strikket. Mamma og pappa var på besøk i går, og da hadde verdens snilleste mamma med seg en bok: «Klassisk barnestrikk» av Tove Fevang. Her var det faktisk noen lekre klassikere som jeg har gått glipp av, blant annet denne kofta:

Klassisk barnestrikk

Den gikk rett inn på strikkelista mi! Tusen takk snille mamma– jeg elsker håndarbeidslitteratur! Men akkurat nå er det et annet tidkrevende prosjekt som gjelder- heklede afrikanske blomster som til sammen skal bli en bursdagspresang til storebror- om jeg blir ferdig i tide!

African flowers

Da er det bare å gjette hva det skal bli!

Afrcan flower hat?

En hatt? Naaah! Hihi 😉

En riktig deilig helg til deg!

klem

6 kommentar to “I all enkelthet på en fredag”

  1. komadyret Says:

    Herlig lue 😉

    Jeg har heklet blomsterteppe ditt, har selvfølgelig lagt link til tutorialen din 😉 Takk for at du deler, nyyyydelig teppe 😉 Ha en fortsatt fin helg 😉

  2. strikkeprinsessa Says:

    Heisann! Var inne og kikket på det- for en herlig versjon! Knerten din er heldig 🙂 Tusen takk for link!

  3. Kirsti Says:

    Nydelig lue! Nå havnet den på to-dolista mi også:)

  4. strikkeprinsessa Says:

    Ja, dette mønsteret var virkelig supert! Og deilig med noe som går litt fort til en forandring 😉

  5. KristiN Says:

    Hei. Så fin blogg du har, og utruleg mykje fint du lagar 🙂
    Synd du ikkje har blogspot, for då hadde eg lagt meg til som fast følgjar med det same. Men skal prøve å komme innom her likevel, for her var det kjekt å sjå seg rundt 🙂
    Ha ein fin og kreativ dag 🙂
    Mvh, KristiN

    • strikkeprinsessa Says:

      Tusen takk for hyggelig kommentar 🙂 Ja, jeg har mange ganger angret på at jeg ikke valgte blogger som bloggplattform- og så er jeg usikker på om det går å konvertere den gamle til blogspotformat! Det er jo vanskelig å følge med på andres blogger også 😦 Du er uansett velkommen igjen 🙂

Legg igjen en kommentar